Dikecam Salah Ejaan, Zulin Aziz Naik Hantu Dengan Netizen

19 Disember 2016. 3.58 PM
28,390
Hiburan
Dikecam Salah Ejaan, Zulin Aziz Naik Hantu Dengan Netizen
Pelakon Zulin Aziz berang apabila dikecam netizen hanya kerana terdapat kesalahan ejaan pada perkataan ‘akad’.

Perkara tersebut berlaku selepas Zulin menulis satu status di akaun Twitternya semalam yang berbunyi:

“Nanti lepas aku angkat nikah, aku nak merajuk ngan laki aku! Nak cakap macam ni: Apesal lambat sangat? Berapa tahun I hidup single,” tulisnya.

Status lucu tersebut kemudiannya menjadi hangat apabila ada diantara netizen mula bersikap negatif dan seakan-akan sengaja mencari fasal dengan memberikan komen berbaur provokasi.

Zulin yang tidak tahan dengan sikap netizen itu kemudiannya telah memuatnaik status terbaru di akaun Instagram(IG)nya kira-kira sejam lalu.



Menerusi status tersebut, Zulin meluahkan rasa kecewa dengan sikap netizen yang sering mencari kesilapan tanpa memikirkan tentang perasaan orang lain.

Tambah Zulin lagi dia juga tidak menyangka hanya kerana kesalahan kecil tersebut, ramai yang telah menegurnya dengan menggunakan kata-kata kesat dan melabelkannya sebagai artis kurang cerdik.

“Aku sebut ANGKAT walaupun hakikatnya AKAD dan aku tulis ikut ejaan apa aku cakap. Apa isunya?.

“Kau ingat aku tak pergi sekolah ke tak tahu akad tu ape? Suka hati nak kata aku bodoh. Tag aku bertubi-tubi kata aku bodoh. Aku bergurau, dah kenapa jadikan isu tu serius?

“Aku tak faham orang kita ni, kalau salah laju aja nak menghentam, aku tak marah pada mulanya, tapi sampai cakap aku perempuan gemuk, hodoh dah la bodoh mak bapak tak hantar sekolah, itu dah melampau.

“Aku masih boleh bergurau berkenaan isu ni, aku biar je tapi ni sampai tak reti nak respek orang,” tulisnya.

Dalam pada itu, Zulin juga memberitahu disebabkan perkara itu juga dia bakal memadamkan akaun twitternya dalam waktu terdekat.

Tindakan Zulin itu mendapat pelbagai reaksi pengikut laman sosialnya dan rata-rata meminta supaya pelakon itu bersabar dan menganggap komen-komen negatif yang diberikan itu lumrah kehidupan sebagai seorang artis.

@atkmsr : @iamzulinaziz butthurt mende? Jadi retis biasalah kena nganjing

@nuruliszatiz: @iamzulinaziz alaaa takyah la, buat ap menangkan orang yang kepoh macam tu.. ramai lagi perlukan u dalam twitter ni.. jgn hampakan yg lain please.

@nudramusta: Bagus la @zulinaziz sound.. kalau dibiar bertengkek2 kurang cerdik diaorang tu..Mungkin jgk diorg ni dr genetik yg kurang iq.

@hailkalicious: @iamzulinaziz orang paling kuat dalam dunia adalah orang yg boleh kawal kemarahan dia. So chill lah k
 

Artikel Berkaitan


Komen